Jste zde

Hodnocení

Dovolte mi, abych jako každý rok stručně shrnul hodnocení letošního ročníku P2D2 2020. Nejdříve ale pět z vás kteří nám zaslali hodnocení a jako vylosovaní získávají volný vstup na příští ročník:

  • Tomáš Marek
  • Michal Štěrba
  • Vítězslav Košina
  • Danna Bellova
  • Petr Pechek

Co se týká hodnocení, nejdříve se podívejme na hodnocení konference jako celku - výběru přednášek a organizace, a to ve srovnání s předchozími pěti ročníky.

 

U organizace si poměrně stabilně držíme celkem dobré hodnocení - v předchozích letech dávaly nadprůměrné a výborné hodnocení dohromady cca 95% zaslaných. To se letos úplně nepovedlo, spadli jsme na cca 90% což na základě poznámek z hodnotícího formuláře přičítám zejména tomu že nebyla dobrá káva. V plánu bylo opět espresso, ale bohužel cateringové firmě se oba stroje těsně před konferencí rozbily takže byla pouze instantní káva.

Několik dalších poznámek se týkalo toho že nemáme rannní coffee break / snídani. Je tomu tak na základě zkušeností z minulosti. V dopolední části před obědem jsou pouze tři přednášky, a nedává moc smysl to kouskovat coffee breakem, který by musel být buď hned po první přednášce, nebo těsně před obědem. V prvních ročnících po přesunu na FIT jsme zkušeli občerstvení během registrace (tj. taková snídaně) ale to bylo vesměs zbytečné - půlka lidí stejně dorazila tesně před začátkem, najedená apod. a peníze lze jistě využít efektivněji.

Letos jsme jako novinku zkoušeli recepci hned po konferenci, což se myslím osvědčilo (alespoň dle několika zmíněk v hodnocení). Účast zhruba odpovídala našemu odhadu a byla jistě vyšší než poté na tradičním posezení Pod Juliskou, což byl jeden z cílů. Takže toto v příštím roce pravděpodobně zopakujeme.

V každém případě bych rád velmi poděkoval všem kdo se na organizaci konference jakkoliv podíleli, ať už v měsících před konferencí nebo v jejím průběhu. A stejně tak díky i sponzorům, bez kterých by konference buď musela být výrazně dražší a nebo bychom museli omezit servis okolo (např. catering nebo zahraniční řečníky).

S hodnocením výběru přednášek je to už tradičně o dost komplikovanější - velmi záleží na tom kdo nám nabídne jaké přednášky a jak se komu trefíme do jeho oblasti zájmů. Je to hodně o náhodě, někdy se trefíme lépe někdy hůře. Podívejme se na celkovou statistiku - u každé přednášky byla možnost hodnotit téma a přednes, oboje na pětihodnotové stupnici (1=špatný, 5=výborný). V součtu přes všechny přednášky vypadá průměrné hodnocení od roku 2015 takto:

Vypadá to že letos jsme se trefili nejlépe za posledních několik let - doufám že se nám to podobbě podaří i příští rok, s tím že nejlepší možnost jak ovlivnit program konference aby lépe odpovídal vašim představám samozřejmě je nabídnou vlastní přednášku ;-) Osobně mne těší že jsme si polepošili i v hodnocení prezentace (přednesu) přednášek, a to zejména s ohledem na to že jsme letos měli více mluvčích kteří nepřednáší příliš často.

Co se týká hodnocení jednotlivých přednášek podle tématu/prezentace, pořadí nejlepších přednášek dle tématu vypadá takto:

  • Co je nového v PostgreSQL 12
  • Profilování PL/pgSQL funkcí
  • Zkušenosti získané laděním SQL dotazu a dopady na testování aplikace

a podle prezentace

  • Profilování PL/pgSQL funkcí
  • Co je nového v PostgreSQL 12
  • Zkušenosti získané laděním SQL dotazu a dopady na testování aplikace

Zpětná vazba / Dotazy

A nyní reakce na několik dotazů / poznámek z hodnotícího formuláře, na témata která by mohla zajímat i další ...

Q: Škoda že nebylo focení se slonem, loni jsem ho propásl

A: Focení se slonem samozřejmě bylo, ale čas na něj byl až během recepce po konferenci. Ale o důvod víc přijít zase příští rok ;-)

Q: Recepci bych klidně nahradil lightning talky nebo ranním snackem.

A: K rannnímu občerstvení už jsem se vyjádřil výše. Co se lightning talků týká, rádi je na program opět zařadíme, ale dle zkušenosti z minulých let máme problém s malým počtem zájemců - tj. máme vyhrazený čas, ale málo lightning talků. Možná to zase zkusíme, ale jistě je nebudeme zařazovat místo recepce.

Q: Maličkost: příště požádat speakery o zopakování otázky z publika, ne všude je slyšet.

A: Ano, to je dobrá připomínka. Běžně to řečníkům připomínám, ale letos jsem na to zapomněl.

Plány pro P2D2 2021

Organizovat P2D2 2021 sice fakticky začneme organizovat až za několik měsíců, nicméně i nadále přepdokládáme zachování stávajícího formátu konference, tj. 1 den školení + 1 den přednášek. Uvažovali jsme o rozšíření druhého dne na dva tracky, ale to je poměrně zásadní změna formátu konference a komplikace po organizační stránce (účastníci si stěžují že se přednášky překrývají, apod.). A hlavně to vyžaduje dostatečný počet přednášek, což je asi nejnáročnější součást přípravy komference.

Pokud vás napadá co dalšího bychom v tomto ohledu mohli udělat, sem s nápady - info@p2d2.cz.